Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Μαύρη έρημος, λευκή έρημος και όλες οι ενδιάμεσες αποχρώσεις

Baharia, 15 Ιαν

Το Σάββατο 14 Ιαν ξημέρωσε συννεφιασμένο. Εμείς πήραμε το πρωινό μας κάτω από τους ήχους της τηλεόρασης του μαγαζάτορα που μετέδιδε την πρωινή προσευχή του Σαββάτου και ανεβήκαμε στο Land Cruiser του Αχμέντ (άλλος Αχμέντ αυτή την φορά. Μάλλον όσοι έχουν Land Cruiser τους συστήνουν ως Αχμέντ για να μην μπερδευόμαστε) με τα σεμέν το οποίο ήταν ήδη φορτωμένο με τα υλικά της στρατοπεδειάς που απαιτούντο για την διανυκτέρευση στην ύπαιθρο.
Ο πρώτος σταθμός ήταν η μαυρη έρημος η οποία έχει πάρει τα’ όνομα της από τα ηφαιστειογενή πετρώματα που την απαρτίζουν.

Συνεχίσαμε προς το Crystal mountain το οποίο λέγεται έτσι διότι στο έδαφος υπάρχουν κρυσταλλικά πετρώματα.

Εκεί χάριν της φωτογραφίας καβάλησα τον Αχμέντ

Και φύγαμε για την εντυπωσιακή περιοχή του Agabet.
Περάσαμε από το Wadi al Batih

και κάναμε στάση για τσάι σε μια πηγή που λέγεται Magic spring (= Μαγική πηγή)

Όσο ήμαστε εκεί ήρθε κι ένα τσούρμο από κάτι πειρατές της ερήμου

Φέυγοντας από εκεί πήγαμε στην Λευκή έρημο όπου θα κατασκηνώναμε για να περάσουμε το βράδυ. Πραγματικά το τοπίο της Λευκής ερήμου ήταν εντυπωσιακό.

Στήσανε τον καταυλισμό και ξεκίνησαν το μαγείρεμα
Κάποιοι γεννήθηκαν ηγέτες και κάνουν εγκεφαλική δουλειά και κάποιοι χειρώνακτες

Και όταν ο ήλιος έδυε στην Λευκή έρημο κάτσαμε να φάμε κοτόπουλο στα κάρβουνα με (τι άλλο) ρύζι.

Λευκή έρημος, 15 Ιαν

Όταν ξύπνησα το πρωί της Κυριακής (χωρίς να ακούγεται η πρωινή προσευχή αφού δεν υπήρχε μαγαζάτωρ εκεί κοντά) η θερμοκρασία μέσα στην σκηνή ήταν 10 βαθμοί αλλά εγώ είχα κοιμηθεί μια χαρά μέσα στο sleeping bag. Μετά το πρωινό τα μαζέψανε και φύγαμε.

Επιστρέφοντας στο Al Wahat στην όαση της Baharia περάσαμε από τον εμπορικό δρόμο της πόλης, κάτι σαν την Τσιμισκή δηλαδή (για τους Θεσσαλονικείς) που εκτός από την εμπορικότητα της έμοιαζε και στην κίνηση.

Εκεί μου δόθηκε ένας αρχαιολόγος για ξεναγός με τον οποίο μόλις βγήκαμε από το μουσείο που ήταν ο πρώτος χώρος που επισκεφθήκαμε ήρθε ένας αστυφύλακας και μας ζήτησε να τον ακολουθήσουμε στο τμήμα της τουριστικής αστυνομίας. Το πρόβλημα ήταν ότι το ξενοδοχείο δεν με είχε δηλώσει στην τουριστική αστυνομία ως ώφειλε. Αφού δόθηκαν οι απαραίτητες διευκρινήσεις από τους συνοδούς μου και έπεσαν και τα σχετικά τηλέφωνα στον ξενοδόχο, αφεθήκαμε ελεύθεροι να συνεχίσουμε την ξενάγηση. Εν ολίγοις, αφού είδα κάτι μούμιες με χρυσές μάσκες που βρέθηκαν στην περιοχή το 1996 και τάφους τοπικών προσωπικοτήτων με τις ανάλογες διακοσμήσεις στον τοίχο, καταλήξαμε σ’ έναν ναό αφιερωμένο στον Μέγα Αλέξανδρο, χτισμένος όταν ο στρατηλάτης επέστρεφε από την Σίβα έχοντας πάρει την έγκριση του Όσιρι (αν θυμάμαι καλά) να ονομαστεί υιός του. Ο ναός, που ανακαλύφθηκε το 1940, ακόμα ανασκάπτεται.

Το βραδάκι βγήκαμε μια βόλτα και πήγαμε σ’ ένα μαγαζί με μεγάλη ποικιλία να ψωνίσουμε 1-2 πραγματάκια.

Αύριο το πρόγραμμα λέει αναχώρηση από την όαση της Baharia και κίνηση προς την όαση της Siwa. Επειδή όμως η απόσταση είναι μεγάλη, εκτίμηση είναι ότι θα φτάσουμε στην Siwa βράδυ.